Jobs
Videos
Forums
15 Result
Showing 15 jobs results for "accounting"
Kelantan
Remove All
jobs in Soon Seng Motors Enterprise (1988) Sdn Bhd
Soon Seng Motors Enterprise (1988) Sdn Bhd

Kota Bharu, Kelantan

Full time
  • Mahir dalam SQL Accounting System
  • Mahir menguruskan “Full Set of Account”
  • Rajin, komited dan boleh bekerja dalam tekanan
  • Boleh bekerja dibawah pengawasan minima
  • Berpengalaman sekurang-kurangnya 1 tahun
  • Tahu menggunakan komputer – MS Words, Excel
  • Boleh baca dan faham Bahasa Malaysia dan Inggeris
  • Multitasking
  • Mahir dalam SQL Payroll System

Undisclosed

现在申请
jobs in Mhm Associates
Mhm Associates

Kota Bharu, Kelantan

Full time
  • Prepare full set of accounts and prepare corporate and personal tax computations. Minimum 1 year experience. Experienced at accounting/audit firm is most preferable.

Undisclosed

现在申请
jobs in Hassan Abdullah Hardware Sdn Bhd
Hassan Abdullah Hardware Sdn Bhd

Ketereh, Kelantan

Internship
  • 1. Assisting with research, filing, data entry, and recording and maintaining accurate and complete financial records.
  • 2. Working with bookkeeping software.
  • 3. Handling sensitive or confidential information with honesty and integrity.
  • 4. Learning how to work as part of the Accounting team to compile and analyze data, track information, and support the company or clients.
  • 5. Taking on additional tasks or projects to learn more about accounting and office operations.

Undisclosed

现在申请
jobs in Sand Stone Dredging Sdn Bhd
Sand Stone Dredging Sdn Bhd

Kota Bharu, Kelantan

Full time
  • - Bertanggungjawab untuk mengekalkan akaun syarikat, kerja pentadbiran am dan tugas lain yang diberikan oleh pihak pengurusan dari semasa ke semasa.
  • - Bertanggungjawab untuk pengurusan kewangan harian, penyediaan akaun secara bulanan, belanjawan, ramalan, dan aliran tunai.
  • - Memiliki keupayaan untuk mengkaji semula pengurusan akaun dan penyediaan pengiraan cukai.
  • - Boleh mengendalikan kerja kesetiausahaan dan biasa dengan keperluan undang-undang.
  • - Mengenali data audit, statutori dan cukai.
  • - Boleh mengendalikan “full set of account”

Undisclosed

现在申请
jobs in Kayangan Property Sdn Bhd
Kayangan Property Sdn Bhd

Kota Bharu, Kelantan

Full time
  • Sejajar dengan perkembangan syarikat, pihak syarikat memerlukan penambahan pekerja untuk :
  • ACCOUNTING EXECUTIVE
  • Tugas utama akauntan, yang meliputi semua, adalah untuk menyediakan dan memeriksa rekod kewangan untuk memastikan bahawa rekod adalah tepat dan transaksi dilakukan dengan betul.
  • SKOP KERJA:
  • 1. Untuk mengendalikan set akaun penuh dan menyediakan laporan kewangan bulanan
  • 2. Menjawab pertanyaan kewangan dengan mengumpul, menganalisis, meringkaskan, dan mentafsir data.
  • 3. Menyediakan laporan khas dengan mengkaji varians, menyediakan belanjawan, membuat forecast.
  • 4. Menyusun dan menyelenggara rekod kewangan
  • 5. Meningkatkan kecekapan perniagaan yang melibatkan transaksi wang.
  • 6. Memberi cadangan amalan terbaik kepada pihak pengurusan
  • 7. Cadangkan cara untuk mengurangkan kos, meningkatkan hasil dan meningkatkan keuntungan
  • 8. Bertanggungjawab untuk membeli, menguruskan rekod dengan Pembekal atau Pengurusan Tender
  • 9. Membantu Pengurusan dalam operasi pembelian harian dan memastikan barangan / alatan dibeli mengikut spesifikasi yang diperlukan
  • 10. Menjalankan pemeriksaan & penerimaan barang, alatan yang diterima dan mendapatkan laporan dan rekod daripada Penyelia Tapak
  • 11. Ikut dengan sewajarnya apa-apa arahan oleh Pengarah Urusan dan orang atasan.
  • KELAYAKAN:
  • -PEREMPUAN sahaja
  • -Mahir komputer
  • -Keutamaan diberi kepada status bujang
  • -Kelulusan Sarjana Muda dalam Perakaunan
  • -Memiliki lesen kenderaan
  • -Mempunyai pengalaman adalah satu kelebihan
  • -Sihat tubuh badan
  • - Skill yang diperlukan: MYOB
  • KELEBIHAN
  • -Klinik Panel
  • -Elaun Perjalanan
  • -KWSP & SOCSO
  • Bagi yang berminat, sila email RESUME TERKINI yang lengkap dengan gambar passport & pengalaman bekerja ke
  • [email protected] atau hubungi pejabat 09-7405022 untuk sebarang pertanyaan. Sila nyatakan ACCOUNTING EXECUTIVE pada subjek e-mel.
  • ACCOUNTING EXECUTIVE
  • Tugas utama akauntan, yang meliputi semua, adalah untuk menyediakan dan memeriksa rekod kewangan untuk memastikan bahawa rekod adalah tepat dan transaksi dilakukan dengan betul.
  • SKOP KERJA:
  • 1. Untuk mengendalikan set akaun penuh dan menyediakan laporan kewangan bulanan
  • 2. Menjawab pertanyaan kewangan dengan mengumpul, menganalisis, meringkaskan, dan mentafsir data.
  • 3. Menyediakan laporan khas dengan mengkaji varians, menyediakan belanjawan, membuat forecast.
  • 4. Menyusun dan menyelenggara rekod kewangan
  • 5. Meningkatkan kecekapan perniagaan yang melibatkan transaksi wang.
  • 6. Memberi cadangan amalan terbaik kepada pihak pengurusan
  • 7. Cadangkan cara untuk mengurangkan kos, meningkatkan hasil dan meningkatkan keuntungan
  • 8. Bertanggungjawab untuk membeli, menguruskan rekod dengan Pembekal atau Pengurusan Tender
  • 9. Membantu Pengurusan dalam operasi pembelian harian dan memastikan barangan / alatan dibeli mengikut spesifikasi yang diperlukan
  • 10. Menjalankan pemeriksaan & penerimaan barang, alatan yang diterima dan mendapatkan laporan dan rekod daripada Penyelia Tapak
  • 11. Ikut dengan sewajarnya apa-apa arahan oleh Pengarah Urusan dan orang atasan.
  • KELAYAKAN:
  • -PEREMPUAN sahaja
  • -Mahir komputer
  • -Keutamaan diberi kepada status bujang
  • -Kelulusan Sarjana Muda dalam Perakaunan
  • -Memiliki lesen kenderaan
  • -Mempunyai pengalaman adalah satu kelebihan
  • -Sihat tubuh badan
  • - Skill yang diperlukan: MYOB
  • KELEBIHAN
  • -Klinik Panel
  • -Elaun Perjalanan
  • -KWSP & SOCSO
  • Bagi yang berminat, sila email RESUME TERKINI yang lengkap dengan gambar passport & pengalaman bekerja ke
  • [email protected] atau hubungi pejabat 09-7405022 untuk sebarang pertanyaan. Sila nyatakan ACCOUNTING EXECUTIVE pada subjek e-mel.

Undisclosed

现在申请
jobs in Payed Ayam Maju Sdn Bhd`
Payed Ayam Maju Sdn Bhd`

Tanah Merah, Kelantan

Full time
  • Deskripsi Tugas
  • • Bertanggungjawab menguruskan hal-hal berkaitan dengan akaun dan transaksi GL & RL
  • seperti invois, lejer, pesanan penghantaran, nota debit dan memantau transaksi harian.
  • • Menutup akaun kewangan pada setiap bulan atau pada tempoh yang telah ditetapkan
  • contohnya suku tahun, setengah tahun dan sebagainya.
  • • Menyediakan laporan kewangan harian, bulanan, suku tahun dan tahunan jika perlu.
  • • Menyediakan laporan kewangan yang lengkap iaitu kunci kira-kira, balance sheet, income
  • statement, profit and loss (P&L), aliran dan lain-lain laporan (full set account).
  • • Membuat catatan, rekod keluar masuk tunai (debit atau kredit) dan membuat analisa
  • pengiraan yang sewajarnya keatas kewangan syarikat.
  • • Menguruskan fail dan dokumentasi akaun (P&C filing).
  • • Membantu auditor dalam hal-hal berkaitan audit dan menyediakan dokumen yang diperlukan
  • oleh auditor untuk audit.
  • • Pengunaan sistem dan kemasukan data dalam sistem perakaunan syarikat (accounting
  • system).
  • • Merekodkan semua aset syarikat
  • • Merekod dan membuat pembayaran perbelanjaan bulanan syarikat seperti bil air, elektrik,
  • internet, pembayaran kepada vendor dan lain-lain.
  • • Melaksanakan tugas tambahan lain yang diberikan oleh pihak pengurusan dari semasa ke
  • semasa.

Undisclosed

现在申请
jobs in Tb Supply Base Sdn Bhd
Tb Supply Base Sdn Bhd

Pasir Puteh, Kelantan

Full time
  • To handle and respond in all accounts related email including filtering, check, reply and report to manager emails received.
  • Perform Data-entry, Documentation, Printing & Filing duties
  • Assist in Responsible Preparation of FULL SET Account. AR & AP, General Ledger (GL), Bank and Cash book (CB) / Payment Voucher (PV) / PT Cheque & Cash Flows / Vendor Statement / Bank Reconciliation.
  • To perform general and daily administration works & periodic operation reports.
  • Familiar in Microsoft Office, i.e. Excel, Words, UBS accounting software

Undisclosed

现在申请
jobs in W&t Plumbing Sdn Bhd
W&t Plumbing Sdn Bhd

Kota Bharu, Kelantan

Full time
  • Accounting assistants record and report ticketing accounting situations to the accountant they work with, verify deposits and prepare daily reports and income. They arrange authorised refund vouchers, maintain the returned check accounts and communicate with ticketing managers concerning any ticketing systems issues.

Undisclosed

现在申请
jobs in Dakwah Digital Network Sdn Bhd
Dakwah Digital Network Sdn Bhd

Kota Bharu, Kelantan

Full time
  • Reconcile invoices and identify discrepancies
  • Create and update expense reports
  • Process reimbursement forms
  • Prepare bank deposits
  • Enter financial transactions into internal databases
  • Check spreadsheets for accuracy
  • Maintain digital and physical financial records
  • Issue invoices to customers and external partners, as needed
  • Review and file payroll documents
  • Participate in quarterly and annual audits

Undisclosed

现在申请
jobs in Amru International Sdn.bhd.
Amru International Sdn.bhd.

Kota Bharu, Kelantan

Internship
  • We are looking for internship for these positions :
  • - Accounts
  • - Graphic Designer
  • - Social Media
  • - Customer Service
  • - Marketing
  • Schedule : Sunday - Thursday (8.30am - 5.00pm)
  • Location : Kubang Kerian
  • Can directly email to our company ([email protected])

Undisclosed

现在申请
jobs in Kayangan Property Sdn Bhd
Kayangan Property Sdn Bhd

Kota Bharu, Kelantan

Full time
  • *Syarat & Kelayakan*
  • 1. Terbuka kepada perempuan sahaja.
  • 2. Menetap di sekitar Kota Bharu.
  • 3. Mahir menggunakan komputer.
  • 4. Keutamaaan akan diberikan kepada yang berstatus bujang.
  • 5. Berkelulusan Ijazah Sarjana Muda dalam bidang Pentadbiran Perniagaan, bidang Perakaunan, bidang Kewangan, Pengurusan Pejabat, dan lain-lain bidang yang berkaitan.
  • 6. Mempunyai lesen berserta kenderaan.
  • 7. Mempunyai pengalaman bekerja pejabat adalah satu kelebihan.
  • 8. Boleh berkomunikasi dengan baik.
  • 9. Boleh mengurus dan menyiapkan kerja-kerja penting.
  • 10. Bertanggungjawab ke atas semua urusan berkaitan office.
  • 11. Kelulusan bidang kewangan.

Undisclosed

现在申请
jobs in Sahalah Barkah Trading

Kota Bharu, Kelantan

Full Time
  • Set goals for performance and deadlines in ways that comply with company’s plans and vision and communicate to subordinates
  • Organize workflow and ensure that employees understand their duties or delegated tasks
  • Monitor employee productivity and provide constructive feedback and coaching
  • Receive complaints and resolve problems.
  • Ensure subordinates serve customer well.
  • Pass on information from upper management to employees and vice versa.
  • Submit Employee Performance Review reports to HR.
  • Ensure workplace environment is comfortable and clean.
  • Train new employees
  • Ensure subordinates adherence to legal and company policies and procedure.
  • Deliver any instructions and announcements given by superiors

RM1,500 - RM2,500

现在申请
jobs in Sahalah Barkah Trading

Kota Bharu, Kelantan

Full Time
  • Plan & research an idea, content, topic for social media posting
  • Create, manage, prepare and edit content for social media posting
  • Manage content calendars and deadlines to ensure timely delivery of time to time
  • Have creative idea for content development
  • Learn the latest trends types of contents
  • Reply comments on social media

RM1,500 - RM2,500

现在申请
jobs in Sahalah Barkah Trading

Kota Bharu, Kelantan

Full Time
Fresh Graduates
  • Contributing to the development of marketing strategies.
  • Prepare copywriting
  • Create content
  • Manage social media
  • Conducting market research on rival products.
  • Designing and implementing marketing plans for company products.
  • Working with the sales team to develop targeted sales strategies.
  • Answering client queries about product specifications and uses.
  • Maintaining client relations.
  • Tracking sales data to ensure the company meets sales quotas.
  • Keep prospective client database updated.
  • Creating and presenting sales performance reports.

RM1,500 - RM2,500

现在申请
jobs in An Namlu Education Centre

Kota Bharu, Kelantan

Part Time
  • Teaching students 6 to 12 y/o
  • Ensure that the class is in a controlled and orderly state by complying with the prescribed TTP/SOP
  • Understand & master the subject / learning module
  • Creative & innovative to attract students' interest in class
  • Prepare student reports
  • Attend meetings, courses or trainings that are organized
  • Establish a good relationship between students and parents

RM300 - RM1,000

现在申请